Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební činnosti v mateřské škole zaměřené na dvouleté a tříleté děti
Pešková, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Šobáňová, Barbora (oponent)
Práce se zabývá hudebními činnostmi dětí dvouletých a tříletých v mateřské škole. Teoretická část uvádí charakteristiku dvouletých a tříletých dětí, začlenění dvouletých dětí do mateřské školy, význam hudby a hudební vývoj dítěte. Dále se zabývá hudebními činnostmi se zaměřením na děti dvouleté a tříleté. Praktická část práce byla změřena na výzkum jednotlivých hudebních činností v mateřské škole u výše uvedené věkové skupiny z pohledu učitelek a také na hudební prostředí v rodině. Výzkum byl realizován formou rozhovoru s učitelkami mateřských škol, dotazníkovým šetřením mezi rodiči těchto dětí a analýzou souborů písní a zpěvníků pro nejmladší děti. Hlavním cílem bylo zjistit, jak učitelé s dětmi hudební činnosti realizují, jaké největší rozdíly mezi dětmi dvouletými a tříletými shledávají. Dále zjistit, zda se rodiče dětem v této oblasti věnují a jak. Zda vybraný vzorek zpěvníků obsahuje písně vhodného rozsahu a polohy, a jestli obsahuje příklady možného instrumentálního a pohybového zapojení dětí. Výzkum ukázal, že většina učitelů považuje rozdíly mezi dvouletými a tříletými dětmi za velmi individuální, při práci respektují vývojová specifika a potřeby těchto dětí. Rodiče se dětem v této oblasti věnují, avšak dle názorů učitelek nedostatečně. Zpěvníky zpravidla obsahují písně ve vhodném rozsahu a...
Žákovské doprovody vybraných lidových písní na 1. stupni ZŠ
LEITKEPOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se zaměřuje na instrumentální činnosti, konkrétně žákovské doprovody vybraných lidových písní na 1. stupni ZŠ s použitím tzv. Orffových hudebních nástrojů. Na počátku je zmínka o instrumentálních činnostech jako jedné ze složek hudební výchovy. Práce se dále zabývá nástroji Orffova instrumentáře, instrumentálními činnostmi v učebnicích hudební výchovy, výběrem vhodných písní pro instrumentální doprovody a také tím, jak doprovody vytvořit a nacvičit. Jádrem práce jsou partitury doprovodů a jejich ověření v praxi. Cílem práce je především předat pedagogům hudební výchovy vědomosti a zkušenosti spojené s instrumentálními činnostmi a zásobník písní s partiturami doprovodných nástrojů, které mohou ve svém vyučovacím procesu použít.
Hudební činnosti v mateřské škole zaměřené na dvouleté a tříleté děti
Pešková, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Šobáňová, Barbora (oponent)
Práce se zabývá hudebními činnostmi dětí dvouletých a tříletých v mateřské škole. Teoretická část uvádí charakteristiku dvouletých a tříletých dětí, začlenění dvouletých dětí do mateřské školy, význam hudby a hudební vývoj dítěte. Dále se zabývá hudebními činnostmi se zaměřením na děti dvouleté a tříleté. Praktická část práce byla změřena na výzkum jednotlivých hudebních činností v mateřské škole u výše uvedené věkové skupiny z pohledu učitelek a také na hudební prostředí v rodině. Výzkum byl realizován formou rozhovoru s učitelkami mateřských škol, dotazníkovým šetřením mezi rodiči těchto dětí a analýzou souborů písní a zpěvníků pro nejmladší děti. Hlavním cílem bylo zjistit, jak učitelé s dětmi hudební činnosti realizují, jaké největší rozdíly mezi dětmi dvouletými a tříletými shledávají. Dále zjistit, zda se rodiče dětem v této oblasti věnují a jak. Zda vybraný vzorek zpěvníků obsahuje písně vhodného rozsahu a polohy, a jestli obsahuje příklady možného instrumentálního a pohybového zapojení dětí. Výzkum ukázal, že většina učitelů považuje rozdíly mezi dvouletými a tříletými dětmi za velmi individuální, při práci respektují vývojová specifika a potřeby těchto dětí. Rodiče se dětem v této oblasti věnují, avšak dle názorů učitelek nedostatečně. Zpěvníky zpravidla obsahují písně ve vhodném rozsahu a...
Využití melodických nástrojů v hudebních činnostech dětí předškolního věku
ORŠLOVÁ, Jiřina
Tématem bakalářské práce je hudebnost dětí v předškolním věku a jejich schopnost pracovat i s obtížnějšími melodickými nástroji. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hudebnost, hudební vývoj dítěte od narození do šesti let, hudební tvořivost a vliv hudby na zdárný vstup do ZŠ. Další nedílnou součástí teoretické části je rozdělení Orffovského instrumentáře, jeho správného pojmenování a metodika hry. Cílem praktické části je ukázka možností k využití melodických nástrojů u dětí předškolního věku na konkrétních písních a jeho začlenění do tematického hudebně-pohybového vystoupení. Šetření proběhlo kvalitativní, metodou zúčastněného, nestrukturovaného pozorování, doplněného fotografiemi a videozáznamem. Využití melodických nástrojů jsem vyhodnotila jako splnitelné a za předpokladu fundovaného vedení, vhodné.
Rytmické doprovody říkadel a písní pro mateřskou školu
FILLOVÁ, Michaela
Teoretická část bakalářské práce se zabývá rytmickým cítěním a možnostmi jeho podpory v mateřské škole, zejména hrou na tělo a instrumentálními činnostmi s využitím říkadel a lidových písní. V praktické části je vypracován program rytmických doprovodů k říkadlům a lidovým písním s postupnou náročností pro věkově smíšenou třídu mateřské školy. Program byl realizován ve skupině dětí ve věku 3 - 5 let. Dětmi byl přijat pozitivně, jeho náročnost byla přiměřená vzhledem k věku dětí. K vytvořenému programu jsou v závěru práce připojena metodická doporučení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.